Ik wil gebruikmaken van:

Om van het GHZNetwerk gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen.
Op onze website vindt u ook informatie over inloggen op het GHZNetwerk.

Om van het Huisartsen Informatie Portaal gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar deze omgeving te gaan. Op onze verwijzerswebsite vindt u ook  informatie over het HIP.

Om gebruik te maken van onze sollicitatiewebsite wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar de sollicitatie-omgeving te gaan. Op onze werkenbijghz.nl website vindt u ook informatie over de sollicitatieprocedure bij het GHZ. 

Candy -chocolate -close -up -2067487 

Blog Eet jij al pure chocolade

N. Hartman -Heijdra Dietiste
N. Hartman-Heijdra
30-07-2019

Eet jij al pure chocolade?

Bij ons thuis wordt iedere dag wel chocola gegeten, we zijn er allemaal dol op! 

Als kind at ik wel chocola maar ik vond alles lekker en was niet zo kieskeurig, hoewel de chocoladepaashaasjes er voor mij altijd wel uit sprongen! Toen ik mijn lieve man ontmoette is mijn smaak voor chocola wel veranderd. Hij is altijd al kieskeurig geweest en onderscheidt zelfs 'blind' de soorten chocoladehagel van de Ruijter. Hij had al sterke voorkeur voor pure chocolade. In het begin was dat erg wennen voor mij maar ik ben het blijven proeven en inmiddels wil ik niet anders meer dan puur. Ik heb het cacaogehalte stapje voor stapje opgevoerd voor mezelf en inmiddels heeft de 85% mijn voorkeur!

Het voordeel is, hoe hoger het cacaogehalte, hoe minder suiker erin zit. En hoe beter je de chocola proeft. En bovendien blijf je er minder van 'door-eten' dan van zoetere chocolade. Weliswaar de uitzonderingsmomenten daar gelaten!

Hieronder even wat voorbeelden op een rij:

Chocola met (per 100 gram):
54% cacao: 49 gram koolhydraten (KH) waarvan 46 gram toegevoegde suikers;
72% cacao: 36 gram KH waarvan 27 gram toegevoegde suikers;
85% cacao: 22 gram KH waarvan 15 gram toegevoegde suikers;
90% cacao (vind ik vrij heftig hoor!): 14 gram KH waarvan 7 gram toegevoegde suikers.

Dus ben je een chocoladeliefhebber, ga de proeverij aan maar bouw het wel stap voor stap op en start niet gelijk met 85% cacao als op dit moment melkchocolade je voorkeur heeft.

Kortom:
- meer de pure smaak van chocola;
- minder koolhydraten en minder toegevoegde suikers;
- sneller content!

Voor vragen of informatie kun je contact met ons opnemen via (0182) 505005 of e-mail naar dieetadvies@ghz.nl

 

N. Hartman -Heijdra Dietiste
Over de auteur
N. Hartman-Heijdra
Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Klik op "Akkoord" als u akkoord gaat met dit gebruik van cookies,  klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Klik op "Akkoord" als u akkoord gaat met dit gebruik van cookies,  klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.