Ik wil gebruikmaken van:

Om van het Huisartsen Informatie Portaal gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar deze omgeving te gaan. Op onze website vindt u ook  informatie over het HIP.

Om van het GHZNetwerk gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen.
Op onze website vindt u ook informatie over inloggen op het GHZNetwerk.

Om van Babybeeld gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar deze omgeving te gaan.
Op onze website vindt u ook informatie over Babybeeld

Om gebruik te maken van onze sollicitatiewebsite wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar de sollicitatie-omgeving te gaan. Op onze werkenbijghz.nl website vindt u ook informatie over de sollicitatieprocedure bij het GHZ. 

Salade 

Zomerblog Vegetarisch

B. Vriend - Asscheman Dietiste
B. Vriend- Asscheman
18-07-2016

Steeds meer mensen eten één of meerdere dagen per week vegetarisch (geen vlees, vis of schaaldieren). Iedereen heeft zijn eigen beweegredenen om minder vlees te eten, bijvoorbeeld het tegengaan van dierenleed of milieuvervuiling. Minder vlees eten is óók beter voor uw gezondheid. De nieuwe schijf van vijf stelt dat 500 gram vlees per week voldoende is (en dan niet meer dan 100 gram op één dag). Veel mensen gaan gemakkelijk over deze hoeveelheid heen.

Het is belangrijk dat u als vegetariër of parttime vegetariër er voor zorgt dat u voldoende eiwitten binnenkrijgt. Eiwitten zijn onder andere belangrijk bij de opbouw van de spieren. Eiwitten zitten naast vlees en vis ook in zuivel. Als je vlees en vis laat staan, kunt u eiwitten binnenkrijgen door meer gebruik te maken van noten, eieren, peulvruchten, tahoe of tempé.

Voor iedereen die een keertje een vegetarische maaltijd wil proberen een lekker zomers recept voor Avocado salade met aardbeien, frambozen en feta (Allerhande)

Afspraak maken?

Wilt u meer informatie over vegetarisch eten? Of wilt u weten hoe u zich op een verantwoorde manier een vegetarische leefstijl kunt aanmeten? Maak dan een afspraak bij één van onze diëtisten. Dit kan door te bellen naar tel.: (0182) 505005 of stuur een e-mail naar dieetadvies@ghz.nl.

De diëtist wordt voor drie uur vergoed vanuit het basispakket van uw zorgverzekering.

 

B. Vriend - Asscheman Dietiste
Over de auteur
B. Vriend- Asscheman
Bianca Vriend- Asscheman werkt sinds juli 2010 in het Groene Hart Ziekenhuis als diëtist. Ze vindt het een uitdaging om samen met de patiënt op zoek te gaan naar een voeding die past bij de levensstijl. Natuurlijk is kwantiteit van leven belangrijk, maar ook vooral kwaliteit van leven! Ze gaat dus altijd samen met de patiënt op zoek naar wat het beste bij hem/haar past.
Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Klik op "Akkoord" als u akkoord gaat met dit gebruik van cookies,  klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Klik op "Akkoord" als u akkoord gaat met dit gebruik van cookies,  klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.