naar overzicht

De slaapzorgprofessional

Als u wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis vanwege klachten van snurken en/of moeheid komt u eerst op het intake spreekuur. Hier worden uw klachten besproken en bekeken welk onderzoekstraject van toepassing is op uw klachten. 

Uitleg door onze professionals

De Slaapzorgprofessional houdt poli voor het instellen van CPAP;  dit kan individueel óf in groepsverband zijn. Er wordt dan uitleg gegeven over wat slaapapneu inhoudt en vervolgens wordt het CPAP apparaat uitgelegd en wordt er geoefend. Ook de OSAS consulent van de CPAP leverancier houdt één keer per week bij ons spreekuur voor de start en uitleg van CPAP.

Bij de groepsvoorlichting gebeurt dit in een kleine groep met lotgenoten (maximaal zes personen). Ook voor de controles komt u bij de Slaapzorgprofessional op de poli terug. Dan wordt gekeken of de CPAP behandeling effectief is en het aantal ademstops is verminderd. Eventuele problemen kunnen worden besproken en worden opgelost.

Online meekijken

Met de apparatuur van tegenwoordig is het ook mogelijk om online mee te kijken. Dit gebeurt natuurlijk alleen met uw (schriftelijke) toestemming. We kunnen dan telefonisch contact hebben en via een speciale (beveiligde) website de resultaten van de CPAP behandeling inzien. Voor mensen met een drukke agenda kan dit een uitkomst zijn; het scheelt een bezoek aan het ziekenhuis. Na drie maanden wordt het online meekijken door ons gestopt, er van uitgaande dat de behandeling goed werkt, en komt u voor verdere controles wél naar de polikliniek (een à twee keer per jaar). Indien nodig worden vaker afspraken ingepland. Gaat alles goed, dan worden de controles minder frequent. 

Controles door leverancier

Als u de CPAP jarenlang goed gebruikt en er zijn geen problemen, dan besluiten wij in overleg met u of de leverancier de controles van ons kan overnemen. U heeft ons dan niet meer nodig.  U kunt één keer per jaar met de leverancier een afspraak maken. De leverancier leest dan uw CPAP uit en zorgt ook voor nieuwe materialen als u dat nodig heeft.

Het kan dat de CPAP leverancier ook vraagt om op afstand te mogen uitlezen. Als u dit niet wilt, kunt u één keer per jaar het SD-kaartje uit uw CPAP apparaat naar de leverancier opsturen, zodat ze op die manier de CPAP kunnen uitlezen.


Contact

De Slaapzorg professional heeft nauw contact met het multidisciplinaire team van specialisten en deskundigen die zich bezig houden met de Slaapzorg. Tevens onderhoudt zij ook contact met de verschillende leveranciers van apparatuur. Verder is zij  uw contactpersoon; voor vragen tussendoor kunt u altijd bellen of een mail sturen. Iedere werkdag kunt u ons telefonisch bereiken via 0182-505089. Mailen kan via slaapzorg@ghz.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

8.6

Beoordeling op Zorgkaart Nederland
op basis van 450 beoordelingen