Ik wil gebruikmaken van:

Om van het Huisartsen Informatie Portaal gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar deze omgeving te gaan. Op onze website vindt u ook  informatie over het HIP.

Om van het GHZNetwerk gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen.
Op onze website vindt u ook informatie over inloggen op het GHZNetwerk.

Om van Babybeeld gebruik te kunnen maken, wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar deze omgeving te gaan.
Op onze website vindt u ook informatie over Babybeeld

Om gebruik te maken van 'Mijn GHZ vragen' wordt u naar een andere omgeving doorverwezen; klik op inloggen om direct naar deze omgeving te gaan. Op onze website vindt u ook informatie over Mijn GHZ vragen. 

Wat is normale slaap?

Na een normale slaap voelt u zich overdag uitgerust en fit. Dit heeft met de duur en de kwaliteit van de slaap te maken.

Het slaappatroon volgt in de regel een vast patroon. Het bestaat uit vier tot vijf blokken van telkens 1,5 tot 2 uur. Elk blok is op zijn beurt onderverdeeld in verschillende fasen:

  • De eerste en tweede fase vormen de lichte slaap. In dit stadium gaat het waken over in het slapen.
  • In de derde fase ontstaat de diepe slaap waarin u energie opbouwt voor de volgende dag.
  • De diepe slaap gaat over in de droomslaap of REM-slaap. REM staat voor 'Rapid Eye Movement' en verwijst naar de snelle horizontale oogbewegingen tijdens deze fase. De spieren zijn zo goed als verlamd en de ademhaling en hartslag onregelmatig.
  • Na deze fase wordt u meestal even wakker. Vaak kunt u zich dat 's morgens niet meer herinneren.

De behoefte aan slaap is bij iedereen anders. Gemiddeld slapen Nederlanders zo'n 7,5 uur per nacht. Er zijn mensen die korter of langer slapen, maar dit kan ook problemen met zich mee brengen.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Lees meer informatie over cookies en hoe u deze uit kunt zetten.