Het digitaal aanvragen van laboratoriumdiagnostiek wordt uitgelegd in deze instructievideo van ZorgDomein.
Hier vindt u uw
patientendossier
U kunt via ZorgDomein alle laboratoriumdiagnostiek digitaal aanvragen bij het GHZ.
Welke voordelen heeft digitaal aanvragen van laboratoriumdiagnostiek voor u?
Onderstaande informatie draagt bij aan het makkelijker maken van het digitaal aanvragen van diagnostiek.
Het digitaal aanvragen van laboratoriumdiagnostiek wordt uitgelegd in deze instructievideo van ZorgDomein.
Als u voor het eerst ZorgDomein wilt gebruiken maar nog niet weet hoe dit werkt, kunt u contact opnemen met de Servicedesk van ZorgDomein via tel.: (020) 471 52 82, of servicedesk@zorgdomein.nl, zij helpen u graag op weg.
In plaats dat de patiënt een OCR formulier meeneemt, is het noodzakelijk dat de patiënt bij het bloedprikken en/of materiaal inleveren een uitgeprint patiëntbericht bij zich heeft. Op dit bericht staan de instructies voor de prikster. Het is belangrijk dat zij weet wat ze moet doen.
Bij het afronden van de aanvraag kunt u ervoor kiezen om het patiëntbericht aan de patiënt te mailen of zelf uitprinten en aan de patiënt meegeven. Indien u het patiëntbericht naar de patiënt mailt, meld dan dat hij/zij dit bericht moet printen en meenemen.
Thuisprikken kan als volgt worden aangevraagd:
De patiëntsticker voor de potjes met materiaal voor de medische microbiologie (MMB) print u in de huisartsenpraktijk met de labelprinter (die u nu ook al gebruikt) en plakt u op het materiaal. Het materiaal stuurt u samen met het patiëntbericht naar het GHZ.
Waarnemers kunnen laboratoriumdiagnostiek aanvragen namens de praktijkhouder via 'werken namens' in het ZorgDomein-profiel. Op deze manier worden de persoonlijke gegevens (o.a. de persoonlijke AGBcode) van de praktijkhouder meegestuurd in de aanvraag en weet het GHZ op basis van deze gegevens aan wie de uitslag precies teruggekoppeld moet worden.