Mijn Groene Hart Ziekenhuis

Hier vindt u uw
patiëntenportaal

naar overzicht

Veelgestelde vragen kosten en verzekeringen

Hieronder vindt u de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen over facturen, kosten en verzekeringen. 

Contact Vindt u niet het antwoord op uw vraag? Neem dan contact op met de debiteurenadministratie:

Mijn factuur

  • Waar vind ik informatie over facturen en zorgnota's?

    Informatie over facturen en uw zorgnota vindt u op de pagina's over kosten en verzekeringen. Vindt u hier niet het antwoord op uw vraag? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling debiteurenadministratie via debiteuren@ghz.nl of bel naar (0182) 50 52 44.

  • Ik heb een factuur ontvangen, maar heb wel een basisverzekering. Wat moet ik nu doen?

    Controleer eerst of u op de begindatum van uw behandeling verzekerd was. De begindatum staat op uw factuur. Als u verzekerd was op die datum neemt u contact op met onze debiteurenadministratie. Bel naar (0182) 50 52 44 of mail via debiteuren@ghz.nl.

  • Ik heb een factuur ontvangen, maar ik ben aanvullend verzekerd. Wat moet ik nu doen?

    Wanneer u aanvullend verzekerd bent voor de zorg die u heeft gehad, moet u zelf de factuur doorsturen naar uw zorgverzekeraar. U krijgt dan het bedrag helemaal of een deel ervan vergoed. U blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling aan het Groene Hart Ziekenhuis.

  • Ik heb een factuur ontvangen, maar ben niet in het GHZ geweest. Wat moet ik nu doen?

    Het kan zijn dat u niet in het ziekenhuis bent geweest en toch een factuur ontvangt. Het kan zijn dat bijvoorbeeld uw huisarts iets bij u heeft afgenomen en voor onderzoek naar het GHZ heeft gestuurd. Dan brengen wij de kosten bij u of uw zorgverzekeraar in rekening.

    Twijfelt u over de factuur? Neem dan contact op met onze debiteurenadministratie via (0182) 50 52 44.

  • Wat staat er allemaal op mijn factuur?

    Op uw factuur staan een aantal gegevens:

    • de naam van het ziekenhuis,
    • het specialisme waar u bent behandeld,
    • de consumentenomschrijving van de Diagnose Behandel Combinatie (DBC),
    • de kosten,
    • de begindatum van een DBC en de zorgactiviteiten,
    • de einddatum van een DBC en de zorgactiviteiten.

    Meer informatie over uw factuur vindt u op onze website bij Uw Zorgnota.

  • Ik heb een factuur ontvangen van iemand anders, wat nu?

    Een factuur die niet voor u is, kunt u terug sturen met ‘retour afzender’. Schrijf op de envelop dat de persoon op het adres onbekend is. Het Groene Hart Ziekenhuis zal via haar administratie en de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens proberen te achterhalen waar de persoon woont. Als u post blijft ontvangen, moet u bij uw gemeente vragen of zij die persoon van uw adres uitschrijven.

  • Waar kan ik een kopie van de factuur opvragen?

    U kunt een kopie van de factuur opvragen bij de debiteurenadministratie via het telefoonnummer (0182) 50 52 44. Zorg dat u het factuurnummer en uw patiëntnummer of debiteurennummer bij de hand heeft.

  • Kan de factuur gesplitst worden?

    Helaas is het niet mogelijk een factuur te splitsen. Hiervoor gelden landelijk afspraken.

  • De data van behandeling op mijn factuur kloppen niet. Hoe komt dit?

    Dat komt doordat ziekenhuiszorg wordt gefactureerd in een Diagnose Behandel Combinatie (DBC). Zolang uw zorgvraag loopt, zullen er DBC’s volgen. Wanneer een vervolgbehandeling wordt gestart, begint deze de dag nadat het vorige traject is afgesloten. De begin- en einddata hoeven hiermee niet gelijk te zijn aan data waarop u in het ziekenhuis bent geweest. De data kloppen dus met de registratie, maar misschien niet met uw bezoek aan het GHZ.

  • Ik ben maar heel kort behandeld, waarom is dit zo duur?

    Het soort behandeling bepaalt de hoogte van de factuur. De hoogte van de factuur wordt niet beïnvloed door de tijd die nodig is om de behandeling uit te voeren.

  • Waarom komen dezelfde verrichtingscodes meerdere malen voor op mijn factuur?

    Sommige onderzoeken hebben dezelfde code. Daarom kan het zijn dat dezelfde code meerdere keren op uw factuur voorkomen.

  • Wanneer zal ik mijn factuur ontvangen?

    U krijgt een factuur toegestuurd wanneer een zorgtraject is afgesloten. Een zorgtraject wordt afgesloten wanneer u voor een bepaalde klacht of diagnose uitbehandeld bent. Meestal ontvangt u de factuur binnen 4 maanden.

  • Kan ik de begindatum van mijn DBC wijzigen?

    De begindatum van uw DBC is de datum van uw eerste contact in het ziekenhuis. De begindatum bepaalt in welk jaar de zorgverzekeraar de kosten met uw eigen risico verrekent. Wanneer het eerste contact in het oude jaar is, moet de DBC op die datum starten. Als de behandelingen in het nieuwe jaar zijn en binnen die DBC vallen, tellen die mee in de DBC van het oude jaar. Het GHZ mag de begindatum van DBC’s niet aanpassen.  Dat is tegen de regels met zorgverzekeraars in. Wij worden hier op gecontroleerd door de zorgverzekeraars.

Kosten consult op afstand

  • Wat is een consult op afstand?

    Voor een consult op afstand hoeft u niet naar het ziekenhuis te komen. Bijvoorbeeld bij een afspraak met uw arts via een; 

    • telefonisch consult
    • schriftelijk consult
    • video consult

    Wat niet onder consult op afstand valt is:

    • het verzetten van een afspraak
    • uw contact met een verpleegkundige of secretaresse
    • het inspreken van uw voicemail
  • Welke gesprekken zijn een consult op afstand?

    Alle gesprekken die een bezoek aan het ziekenhuis vervangen vallen onder consult op afstand. Dit zijn gesprekken met bijvoorbeeld een:

    • arts
    • arts-assistent
    • verpleegkundig specialist
    • physician assistant 

    De gesprekken kunnen telefonisch, schriftelijk of via videobellen plaatsvinden.

  • Gaat een consult op afstand ook van mijn eigen risico af?

    Ja, de kosten voor een consult op afstand gaan af van uw eigen risico.

  • Waarom krijg ik een rekening voor het telefoontje van mijn arts?

    Een gesprek met een arts heet ook wel een consult op afstand. Dit betekent dat uw bezoek aan het ziekenhuis is vervangen voor een telefonisch gesprek. De manier van het consult is anders, maar de kosten zijn hetzelfde.

  • Hoe kan het dat één telefoontje net zoveel kost als een gesprek bij de arts in de spreekkamer?

    Een telefonisch gesprek met een arts is een andere manier van een gesprek in het ziekenhuis. De manier van het consult is anders, maar de eisen, de inhoud en de kosten zijn hetzelfde. Dit is landelijk zo bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

  • Wie bepaalt of ik naar het ziekenhuis ga of een telefonisch consult heb?

    Uw arts bepaalt in overleg met u of u naar het ziekenhuis gaat of een telefonisch consult heeft. Wanneer er geen fysieke onderzoeken nodig zijn, kan het consult ook op afstand plaatsvinden. Als u liever naar het ziekenhuis komt voor een consult, dan kan dat. Geef dit dan aan bij het maken van de afspraak.

  • Ik wil liever beeldbellen in plaats van een telefonisch consult, kan dat ook?

    In het Groene Hart Ziekenhuis is het nog niet mogelijk om via beeld met uw arts te bellen. Op sommige afdelingen is er een proef met het gebruik van beeldbellen. We hopen de mogelijkheid in de toekomst breder in de het ziekenhuis aan te aanbieden.

  • Waarom kan ik mijn vragen aan mijn behandelaar niet mailen, chatten of appen?

    Het consult met uw arts valt onder privacygevoelige informatie en moet voldoen aan strenge veiligheidseisen. Op dit moment kan het Groene Hart Ziekenhuis nog niet op een veilige manier met patiënten chatten, mailen of appen. Wij hopen dit op termijn wel aan te kunnen bieden via het patiëntenportaal MijnGHZ.

  • Ik krijg een rekening voor een telefonisch consult met een arts, maar heb een andere zorgverlener gesproken. Hoe kan dit?

    Bij een bezoek aan de polikliniek ziet u soms een andere zorgverlener dan uw arts. Dit kan bijvoorbeeld een arts-assistent, physician assistant of een verpleegkundig specialist zijn. Deze zorgverleners zijn bevoegd om het consult te voeren met u. De kosten voor het consult blijven hetzelfde.

  • Krijg ik ook een rekening voor de telefonische uitslag van een onderzoek?

    Ja, dat kan. Bijvoorbeeld wanneer de telefonische bespreking van de uitslag een consult in het ziekenhuis vervangt.

Kosten behandeling

  • Kunt u mij vooraf vertellen wat een behandeling kost?

    Voor ziekenhuisbehandelingen is vaak vooraf geen goede prijsindicatie te geven.  De kosten hangen af van welke onderzoeken u moet ondergaan en welke diagnoses u krijgt. De zorgverzekeraar maakt met het ziekenhuis afspraken over de tarieven per zorgvraag. Voor alle patiënten met dezelfde zorgvraag gelden dezelfde tarieven. U kunt de tarieven bekijken in ons tarievenoverzicht.

    Wanneer u wilt weten wat een specifieke behandeling gaat kosten, kunt u dit navragen bij de debiteurenadministratie via een mail naar debiteuren@ghz.nl

  • Wat kost een gemiddelde behandeling of onderzoek?

    We kunnen een indicatie geven van de kosten. Niet alle factoren zijn vooraf bekend, dus het blijft een schatting. Houd er rekening mee dat In veel gevallen u uw eigen risico kwijt bent. Wanneer u wilt weten wat een behandeling kost, kunt u dit navragen bij de debiteurenadministratie via een mail naar debiteuren@ghz.nl. Vermeld hierbij dan de diagnose en geplande behandelingen.

  • Wat kost een behandeling die niet verzekerd is?

    Voor niet-verzekerde zorg gelden aparte tarieven. Bekijk ons tarievenoverzicht voor de bedragen per behandeling. Heeft u een aanvullende verzekering waar (een deel) van de kosten vergoed wordt? Vraag dan de kosten op bij uw zorgverzekeraar.

  • Wat kost een bezoek aan de huisartsenpost of SpoedEisende Hulp?

    De kosten van een bezoek aan de SpoedEisende Hulp vallen onder ziekenhuiszorg. Dit betekent dat wij via DBC's de geleverde zorg declareren. Het kan zijn dat uw eigen risico hiervoor geldt. Let op! De kosten voor de Huisartsenpraktijk (HAP) vallen niet onder uw eigen risico, tenzij ze diagnostiek zoals een onderzoek aanvragen in het ziekenhuis.

  • Wat kost de (rolstoel)taxi?

    De kosten voor het gebruik van een (rolstoel)taxi betaalt u zelf. De kosten variëren per vervoerder. U kiest zelf welke taxivervoerder u naar het ziekenhuis brengt en haalt. Soms worden taxikosten door de zorgverzekeraar vergoed. Neemt u hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.

  • Welke pijnstillers worden vergoed?

    Verschillende soorten pijnstillers zijn verkrijgbaar zonder recept. Deze vallen onder de 'zelfzorgmedicijnen' en worden niet vergoed. Ook mét recept worden deze medicijnen vaak niet vergoed. Pijnstillers waarin opiaten zijn verwerkt en door arts zijn voorgeschreven, worden vaak wél vergoed. Als u twijfelt neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Betaling en saldo

  • Wat zijn jullie betaalgegevens?

    De betalingsgegevens van het Groene Hart Ziekenhuis zijn:

    IBAN                : NL22INGB0652296300
    BIC (SWIFT)     : INGBNL2A

    Rekening moeten uiterlijk 30 dagen na ontvangst betaald zijn. Vermeld bij het overmaken altijd het factuurnummer en uw patiënt- of debiteurennummer.

  • Waar kan ik mijn openstaande rekening opvragen?

    U kunt uw openstaande rekeningen opvragen bij de debiteurenadministratie via (0182) 50 52 44. Zorg ervoor dat u bij uw aanvraag altijd uw factuurnummer(s) en patiënt/debiteurennummer bij de hand heeft.

  • Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

    Ja, dat kan. Als u de factuur niet in één keer kunt betalen, mailt u naar de debiteurenadministratie via debiteuren@ghz.nl. Vraag hierbij naar de mogelijkheden van een betalingsregeling. Vermeld in de mail de volgende gegevens:

    • waarom u een betalingsregeling wilt
    • uw factuurnummer
    • patiëntennummer
    • debiteurennummer
  • Kan ik uitstel van betaling aanvragen?

    Ja, dat kan. Als u uitstel van betaling wilt aanvragen, mailt u naar de debiteurenadministratie via debiteuren@ghz.nl. Vraag hierbij naar de mogelijkheden van een uitstel van betaling. Vermeld in de mail de volgende gegevens:

    • waarom u een uitstel van betaling wilt
    • uw factuurnummers
    • patiëntennummer
    • debiteurennummer

Betalingsherinnering

  • Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb al betaald. Wat nu?

    Het kan zijn dat uw betaling en de betalingsherinnering elkaar hebben gekruist. In principe hoeft u dan niets te doen. Als het goed is, ontvangt u hierna geen betalingsherinneringen meer. Twijfelt u of de betaling goed is verwerkt of ontvangt u toch nog betalingsherinneringen? Neem dan contact op met de debiteurenadministratie. Dit kan telefonisch via (0182) 50 52 44. Liever mailen? Stuur dan uw bewijs van betaling naar debiteuren@ghz.nl.    

  • Ik heb een betalingsherinnering van het incassobureau ontvangen, wat nu?

    Als u een betalingsherinnering van het incassobureau heeft ontvangen, betekent dit dat het Groene Hart Ziekenhuis niet meer de financiële afhandeling van de factuur regelt. Uw factuur is overgedragen aan het incassobureau. Heeft u een vraag over uw betalingsherinnering? Neem dan contact op met het incassobureau. U vindt de contactgegevens op de brief die u van hen heeft ontvangen. 

    Heeft u een vraag over de inhoud van factuur? Bijvoorbeeld over de behandelingen die er op staan? Dan kunt u contact opnemen met de debiteurenadministratie via debiteuren@ghz.nl of bel naar (0182) 50 52 44.

Bezwaar tegen factuur

  • Hoe kan ik bezwaar maken tegen de inhoud van de factuur?

    Wilt u bezwaar maken? Bel dan naar de debiteurenadministratie via (0182) 50 52 44.

  • Ik wil bezwaar maken tegen de factuur, want ik ben niet tevreden over de behandeling

    Wanneer u bezwaar wilt maken tegen de factuur omdat u niet tevreden bent over de behandeling, dan kunt volgens onze klachtenprocedure zelf een klacht indienen. Uw factuur wordt geblokkeerd voor betalingsherinneringen totdat de klacht is afgehandeld.

Machtiging

  • Wat is een machtiging?

    Een machtiging is een aanvraag die een arts indient bij uw verzekering. Dit doet de arts om een bepaalde verrichting of zorgtraject uit te mogen voeren die door de zorgverzekering wordt vergoed. De zorgverzekeraar zal beoordelen of er volgens de polisvoorwaarden vergoed wordt. Zo niet? En u wilt toch die behandeling ondergaan, dan betaalt u de kosten voor de behandeling zelf.

  • Machtiging was akkoord, maar ik heb toch een factuur ontvangen

    Als de machtiging akkoord was, heeft u van uw zorgverzekeraar een kopie ontvangen van de machtiging. Controleert u hierbij of de vergoeding uit de basisverzekering of uit de aanvullende verzekering gedaan wordt. Als de zorg uit de aanvullende verzekering vergoed wordt, ontvangt u de factuur thuis. Deze moet u zelf bij uw zorgverzekeraar declareren. U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling aan het Groene Hart Ziekenhuis.

DBC

  • Wat is een DBC?

    DBC staat voor Diagnose Behandel Combinatie. Dit zijn alle mogelijke diagnosen, behandelingen en de kosten daarvan. Er zijn ruim 4.500 DBC’s. Elke DBC heeft een eigen tarief. De Nederlandse Zorgautoriteit heeft een video gemaakt over een zorgdeclaratie. Bekijk de video.

  • Kunt u mij vooraf vertellen wat een behandeling kost?

    Voor ziekenhuisbehandelingen is vaak vooraf geen goede prijsindicatie te geven. Dit komt omdat dit afhangt is van welke onderzoeken u moet ondergaan en welke diagnoses er gesteld worden. Houd er rekening mee dat In veel gevallen u uw eigen risico kwijt bent. 

    De meeste zorg die in het ziekenhuis plaatsvindt, wordt gedeclareerd via DBC's. Welke DBC wordt gedeclareerd, is afhankelijk van:

    • De diagnose
    • De uitgevoerde behandelingen
    • Consulten
    • Onderzoeken

    De zorgverzekeraar maakt met het ziekenhuis afspraken over de tarieven van deze DBC's. Voor alle patiënten met dezelfde zorgvraag gelden dezelfde tarieven. U kunt de tarieven bekijken in ons tarievenoverzicht. Wanneer u wilt weten wat een specifieke behandeling gaat kosten, kunt u dit navragen bij de debiteurenadministratie via een mail naar debiteuren@ghz.nl.

  • In welk jaar betaal ik mijn eigen risico als de behandeling over meer jaren loopt?

    De begindatum van een DBC is leidend voor het jaar waarin de zorgverzekeraar deze verrekent met het eigen risico. De begindatum is de datum waarop u voor het eerst een afspraak heeft met een arts voor deze zorgvraag. Als de behandelingen vervolgens in het nieuwe jaar doorlopen en binnen de looptijd van die DBC vallen, tellen die mee in de DBC van het oude jaar. De factuur gaat naar de zorgverzekeraar waar u verzekerd bent op de begindatum van de DBC.

  • Kan ik de begindatum van mijn DBC wijzigen?

    De begindatum van uw DBC is de datum van uw eerste contact in het ziekenhuis. De begindatum bepaalt in welk jaar de zorgverzekeraar de kosten met uw eigen risico verrekent. Wanneer het eerste contact in het oude jaar is, moet de DBC op die datum starten. Als de behandelingen in het nieuwe jaar zijn en binnen die DBC vallen, tellen die mee in de DBC van het oude jaar. Het GHZ mag de begindatum van DBC’s niet aanpassen.  Dat is tegen de regels met zorgverzekeraars in. Wij worden hier op gecontroleerd door de zorgverzekeraars.

Zorgverzekering

  • Ik ben in het buitenland verzekerd, hoe loopt de facturatie?

    Het Groene Hart Ziekenhuis heeft geen contracten met buitenlandse zorgverzekeraars. Als u niet in Nederland verzekerd bent voor ziektekosten, wordt u als onverzekerd gezien. U krijgt de factuur dan op uw huis- of verblijfadres toegestuurd en kunt deze achteraf zelf declareren bij uw zorgverzekeraar in het buitenland. Het kan zijn dat u gevraagd wordt een voorschot voor uw behandeling te betalen. 

    Er bestaat een Europese regeling voor zorg van ingezetenen van de Europese Unie. Lees hier meer informatie over op de website van de overheid.

  • Ik ben niet verzekerd, kan ik dan wel in het Groene Hart Ziekenhuis terecht?

    Het Groene Hart Ziekenhuis is open voor iedereen, ook voor niet-verzekerden. Het kan zijn dat u een voorschot van de verwachte kosten moet betalen. Als u dit niet kunt betalen, kan de arts besluiten om het onderzoek of de behandeling niet uit te voeren. Na de behandeling ontvangt u een factuur thuis. Deze moet u binnen 30 dagen na ontvangst betalen.

  • Met welke zorgverleners heeft het Groene Hart Ziekenhuis een contract?

    Het Groene Hart Ziekenhuis heeft met bijna alle Nederlandse zorgverzekeraars een contract. Kijk voor meer informatie over gecontracteerde zorgverzekeraars op onze website.

  • Ik heb een overzicht gekregen van mijn zorgverzekering, maar ik ben niet in het Groene Hart Ziekenhuis geweest of behandeld. Wat nu?

    Het kan zijn dat u niet in het ziekenhuis bent geweest en het overzicht klopt. Het kan zijn dat bijvoorbeeld uw huisarts iets bij u heeft afgenomen en voor onderzoek naar het GHZ heeft gestuurd. Dan brengen wij de kosten bij u of uw zorgverzekeraar in rekening. Twijfelt u over de factuur? Neem dan contact op met onze debiteurenadministratie via (0182) 50 52 44.

  • Waarom krijg ik een rekening van mijn oude zorgverzekeraar?

    De behandelingskosten worden gefactureerd aan de zorgverzekeraar waar u bij de start van de behandeling verzekerd was. Als u na de start van uw zorgtraject overstapt naar een andere zorgverzekeraar, wordt de gehele behandeling toch gefactureerd aan uw oude zorgverzekeraar. Dit is een landelijke regel.

Wijziging gegevens

  • Ik ben verhuisd, hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

    U kunt uw adreswijziging doorgeven via dit online wijzigingsformulier.

    Let op! Het Groene Hart Ziekenhuis raadpleegt regelmatig de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) om adres- en persoonsgegevens te controleren. Het adres uit het GBA is het adres wat we gebruiken.

  • Mijn gegevens zijn gewijzigd, hoe kan ik dit doorgeven?

    Wijzigt een van uw gegevens, zoals;

    • uw naam
    • adres
    • verzekeringsgegevens
    • huisarts
    • tandarts
    • apotheek

    Dan kunt u kunt uw wijzigingen doorgeven via dit online wijzigingsformulier.

     

     

     

  • Ik heb een factuur ontvangen op mijn adres, maar de persoon woont hier niet, wat nu?

    U kunt de factuur retour afzender sturen en daarbij vermelden dat de persoon op het adres onbekend is. Het Groene Hart Ziekenhuis zal via de eigen administratie en de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) proberen te achterhalen waar de persoon wel woont. Als hetzelfde adres gevonden wordt via de administratie of de GBA, blijft u wel betalingsherinneringen ontvangen. U moet dan contact opnemen met uw gemeente om die persoon van uw adres uit te laten schrijven.

Verwijzing

  • Wanneer heb ik een verwijzing nodig?

    Voor een behandeling in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig. Als de huisarts u naar het ziekenhuis verwijst stuurt deze meestal digitaal een verwijzing naar ons op. Dit gebeurd via Zorgdomein. Bij het maken van een afspraak zoeken wij deze digitale verwijzing op. Wij behandelen u alleen als u een geldige verwijzing heeft. Heeft u geen verwijzing? Dan wordt de zorg niet vergoed en moet u de rekening zelf betalen. 

    Voor spoedzorg heeft u geen verwijzing nodig.

  • Heb ik een verwijzing nodig voor spoedzorg?

    Nee, voor spoedzorg is geen verwijzing nodig.  

  • Wat als ik geen digitale verwijsbrief heb?

    Werkt uw huisarts of een andere zorgverlener niet digitaal? Zorg dan dat u uw verwijzing op papier bij u heeft. U heeft een geldige verwijsbrief nodig om in het ziekenhuis behandelt te worden. Heeft u geen verwijzing? Dan wordt de zorg niet vergoed en moet u de rekening zelf betalen.

  • Wie mogen verwijzen?

    In de meeste gevallen verwijst de huisarts. In sommige gevallen wordt u verwezen door een medisch specialist of door een andere zorgverlener. Controleer in dat geval of het ziekenhuis de verwijsbrief heeft ontvangen bij het maken van een afspraak.

  • Heb ik een verwijzing nodig voor zorg die misschien onverzekerd is?

    Wij adviseren patiënten altijd voorafgaand aan het maken van een afspraak via de huisarts een verwijzing te regelen. U heeft altijd een geldige verwijzing nodig om een vergoeding te krijgen. Meer informatie over uw dekking? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

  • Hoe lang is een verwijzing geldig?

    Uw verwijzing is een jaar geldig vanaf de datum wanneer de verwijzing is gemaakt. 

  • Wanneer heb ik een nieuwe verwijzing nodig?

    Voor elke nieuwe zorgvraag heeft u een nieuwe verwijzing nodig. Blijft u onder behandeling voor steeds dezelfde zorgvraag, bijvoorbeeld door jaarlijks terug op controle te komen. Dan heeft u geen nieuwe verwijsbrief nodig. Bent u uitbehandeld, maar krijgt u weer dezelfde klachten? Bespreek dan met uw huisarts of er ene nieuwe verwijzing nodig is.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

8.6

Beoordeling op Zorgkaart Nederland
op basis van 400 beoordelingen