Mijn GHZ

Hier vindt u uw
patientendossier

naar overzicht

Veelgestelde vragen MijnGHZ

MijnGHZ is het patiëntenportaal van het Groene Hart Ziekenhuis. Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact kunt opnemen.

Inloggen MijnGHZ

Uitlegvideo MijnGHZ

Hoe werkt ons patiëntenportaal? We leggen u het gemakkelijk uit in onderstaande video.

Hoe werkt MijnGHZ? Uitleg over ons patiëntenportaal.
Heeft u moeite met de Nederlandse taal?

MijnGHZ is op dit moment alleen beschikbaar in de Nederlandse taal. Heeft u moeite  met de Nederlandse taal, dan kunt u  het taalhuisspreekuur van de Bibliotheek Gouda bezoeken. Zij helpen u dan verder.

English:
MijnGHZ is currently only available in the Dutch language. If you have difficulty with the Dutch language, do not hesitate and visit the 'taalhuisspreekuur' of the Gouda library (Bibliotheek Gouda). They will gladly help you.

Meer informatie

Meestgestelde vragen

  • Wanneer worden mijn uitslagen vanuit het laboratorium en microbiologie zichtbaar?

    Helaas kunt u tijdelijk binnen MijnGHZ nog niet uw uitslagen vanuit het laboratorium en microbiologie inzien. Er wordt hard aan gewerkt om deze zo snel mogelijk zichtbaar te maken. Bent u benieuwd naar deze uitslagen, dan vragen we om uw arts te raadplegen. Onze excuses voor het ongemak.

  • Hoe lang duurt het voordat ik nieuwe brieven, metingen en uitslagen kan bekijken in MijnGHZ?

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    Let op: het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. Het is belangrijk dat een deskundige de juiste conclusies trekt uit uw uitslagen. We raden u daarom raden aan om zelf geen overhaaste conclusies te trekken. Bespreek uw vragen of zorgen tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar. Als het nodig is, dan neemt uw behandelaar eerder contact met u op.

  • Ik wil inloggen met mijn DigiD, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?

    Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

    U kunt met uw vragen over DigiD ook terecht bij:

  • Ik mis informatie over mijn gezondheid of behandelingen die ik wel verwachtte te zien. Waarom is die niet zichtbaar?

    Ten eerste is het goed om te weten welke informatie u precies kunt inzien. Zo kunt u resultaten van metingen en uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt ook brieven inzien die door zorgverleners van het Groene Hart Ziekenhuis zijn opgesteld. Daarnaast ziet u verschillende gegevens die van u in ons ziekenhuis geregistreerd zijn, denk aan woonsituatie, vaccinaties en diagnose. De informatie wordt getoond vanaf 4 juni 2020. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. 

    Wanneer u toch nog informatie of gegevens mist die naar uw mening zichtbaar zouden moeten zijn, kunt u het beste direct telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling (of zorgverlener). Deze kan uitleggen of voor u uitzoeken waarom deze informatie niet vertoond wordt.

Gebruik van MijnGHZ

  • Voor wie is MijnGHZ?

    MijnGHZ is voor iedereen die als patiënt geregistreerd staat bij het Groene Hart Ziekenhuis en minimaal 16 jaar oud is.

  • Wat heb ik nodig om MijnGHZ te kunnen gebruiken?

    Om MijnGHZ te kunnen gebruiken moet u als patiënt van het Groene Hart Ziekenhuis volledig ingeschreven staan en tenminste 16 jaar oud zijn. Daarnaast heeft u de volgende zaken nodig:

    • een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
    • een telefoonnummer (vast of mobiel)
    • een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u downloaden in de officiële stores.

    Staat u nog niet ingeschreven als patiënt bij het Groene Hart Ziekenhuis? U kunt zich als patiënt laten registreren bij de ontvangstbalie van het ziekenhuis. Neem hiervoor uw geldige legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

  • Waarvoor kan ik MijnGHZ gebruiken?

    In MijnGHZ kunt u uw afspraken bij het ziekenhuis inzien en onderdelen van uw medisch dossier bekijken, zoals brieven, uitslagen en metingen. Daarnaast kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken, (deels) wijzigen en herhaalrecepten aanvragen.

    Is er sprake van spoed? Bel dan 112 of uw huisarts. MijnGHZ is niet geschikt voor acute zorgvragen.

  • Kan ik MijnGHZ ook gebruiken op tablet of smartphone?

    Ja, u kunt MijnGHZ gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met het internet.

  • Op welke internetbrowsers werkt MijnGHZ?

    MijnGHZ werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Microsoft Edge, Mozilla, Firefox en Google Chrome.

  • Heeft het voor mijn behandeling gevolgen als ik gebruikmaak van MijnGHZ?

    Uw behandeling is niet afhankelijk van MijnGHZ. U bent ook niet verplicht om MijnGHZ te gebruiken. Wél heeft het gebruik van MijnGHZ een aantal voordelen. Het kan ervoor zorgen dat u meer eigen regie over uw behandeling krijgt, doordat u meer inzicht heeft in uw medische gegevens en zelf actief aan de slag kunt gaan met uw gezondheid.

  • Ik ben jaren geleden behandeld in het Groene Hart Ziekenhuis. Heb ik nu toegang tot MijnGHZ?

    Als u na 4 juni 2020 bent behandeld in Groene Hart Ziekenhuis, dan zijn uw gegevens beschikbaar in MijnGHZ. Gegevens van vóór 4 juni 2020 zijn niet zichtbaar in MijnGHZ.

  • Ik heb een vraag over informatie die ik zie in MijnGHZ. Wat moet ik doen?

    Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens?
    U kunt uw persoonlijke gegevens in MijnGHZ bekijken. Sommige gegevens kunt u zelf in MijnGHZ wijzigen zoals voornaam, e-mail en telefoonnummer. Alle andere gegevens kunt u wijzigen via het wijzigingsformulier op onze website of bij de ontvangstbalie van het Groene Hart Ziekenhuis.

    Heeft u een medisch-inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief?
    Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de informatie betekent. Heeft u een dringende medische vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Dan kunt u uw vraag stellen aan (het secretariaat van) uw behandelaar via het afspraaknummer van het betreffende specialisme.

    Heeft u een andere vraag?
    Bel dan 0182 50 50 22 (maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur).

  • Kan ik uitslagen downloaden en printen?

    U kunt de in MijnGHZ getoonde gegevens helaas nog niet downloaden en printen.

  • Is MijnGHZ ook in een andere taal dan Nederlands te gebruiken?

    Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk. Indien u moeite heeft met de Nederlandse taal, kunt u het taalhuisspreekuur van de Bibliotheek Gouda bezoeken. U heeft hiervoor geen afspraak nodig. Zij helpen u dan verder.

  • Ik heb een visuele beperking, kan ik gebruik maken van MijnGHZ?

    Met de contrastknop rechtsboven in het scherm kunt u de tekst, tabellen en overige onderdelen binnen MijnGHZ duidelijker zichtbaar en leesbaar maken.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.

    Stel uw vraag online
    (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

Inloggen in MijnGHZ

  • Wat heb ik nodig om in te loggen in MijnGHZ?

    Om in MijnGHZ te kunnen inloggen moet u als patiënt van het Groene Hart Ziekenhuis volledig ingeschreven staan en tenminste 16 jaar oud zijn. Daarnaast heeft u de volgende zaken nodig:

    • een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
    • een telefoonnummer (vast of mobiel)
    • een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u downloaden in de officiële stores.

    Staat u nog niet ingeschreven als patiënt bij het Groene Hart Ziekenhuis? U kunt zich als patiënt laten registreren bij de ontvangstbalie van het ziekenhuis. Neem hiervoor uw geldige legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

  • Hoe kan ik inloggen?

    Inloggen in MijnGHZ gaat via DigiD. Dat kan op 2 manieren: DigiD met extra controle via sms, of de DigiD-app.

    Inloggen met extra sms-controle gaat als volgt:

    • ga naar www.ghz.nl/mijnghz
    • vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in
    • direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u definitief in. U komt dan op de startpagina van MijnGHZ.


    Logt u in via de DigiD-app?

    • ga naar www.ghz.nl/mijnghz
    • vul uw DigiD-gebruikersnaam in
    • scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt
    • vul de pincode in op uw telefoon. U bent daarna definitief ingelogd en komt op de startpagina van MijnGHZ.

    Heeft u nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wilt u informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kunt u ook uw telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.

  • Ik wil inloggen met mijn DigiD, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?

    Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

    U kunt met uw vragen over DigiD ook terecht bij:

  • Wat moet ik doen als ik geen DigiD heb, als mijn DigiD is verlopen of als ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord ben vergeten?

    U kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat uw aanvraag is verwerkt.

  • Moet ik altijd via DigiD inloggen om in MijnGHZ te komen?

    Ja, u kunt alleen inloggen in MijnGHZ via DigiD met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnGHZ zoveel mogelijk gegarandeerd.

  • Waarom is de extra sms-functie nodig om te kunnen inloggen?

    De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnGHZ zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.

  • Hoe kan ik DigiD met extra sms-functie aanvragen?

    Die kunt u aanvragen op de website van DigiD.

  • Ik wil het telefoonnummer waarop de controle-sms binnenkomt controleren of aanpassen. Hoe moet dat?

    U kunt dit controleren of aanpassen op de website van DigiD.

  • Kan ik inloggen met de DigiD-app?

    Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.

    Stel uw vraag online
    (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

Veiligheid en privacy

  • Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

    Het Groene Hart Ziekenhuis voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om uw gegevens maximaal te beschermen. Wij nemen verschillende maatregelen voor informatiebeveiliging. Zo controleren experts regelmatig of ons portaal veilig is. Met onze maatregelen maken wij de kans dat onbevoegden toegang krijgen tot uw MijnGHZ , zo klein mogelijk.

  • Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

    Al het elektronisch verkeer tussen het Groene Hart Ziekenhuis en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat onbevoegden toegang krijgen tot uw MijnGHZ.

  • Wie kan er naast mijzelf inloggen op MijnGHZ?

    Alleen uzelf kunt inloggen in MijnGHZ. Inlog via DigiD met extra sms-controle is strikt persoonlijk. Als u ingelogd bent via DigiD met extra controle via sms dan kan niemand anders hierin meekijken.

  • Kan ik zelf iets doen om MijnGHZ veilig te gebruiken?

    U kunt zelf veel doen om MijnGHZ veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:

    • zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop u inlogt in MijnGHZ goed is beveiligd
    • log uit als u MijnGHZ niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser
    • zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot uw scherm en daarmee tot uw gegevens. Dat kunt u bijvoorbeeld doen door uw computer te vergrendelen als u ervan wegloopt.
    • ga zorgvuldig om met uw medische gegevens. Berg afdrukken uit uw medisch dossier goed op en denk na over wat u deelt met anderen. Het Groene Hart Ziekenhuis raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
    • bekijk tips voor veilig gebruik van DigiD
  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.

    Stel uw vraag online
    (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

Afspraken

  • Kan ik via MijnGHZ zelf een afspraak maken of wijzigen?

    U kunt uw afspraken bekijken in MijnGHZ. Helaas is het maken of wijzigen van andere afspraken nog niet mogelijk. U kunt al wel een afspraak maken voor bloedprikken.

  • Wat gebeurt er als het ziekenhuis mijn afspraak wijzigt?

    Een wijziging is direct zichtbaar in MijnGHZ. MijnGHZ toont dus de meest actuele datum en tijd van uw afspraak. U wordt over een wijziging ook gebeld, of u ontvangt een brief.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.

    Stel uw vraag online
    (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

Medisch dossier

  • Waarom biedt het Groene Hart Ziekenhuis mij de mogelijkheid om mijn medisch dossier te bekijken?

    Het Groene Hart Ziekenhuis vindt het belangrijk dat u uw medisch dossier online kunt bekijken. Het geeft u als patiënt meer inzicht in uw ziekteproces en uw ziektegeschiedenis. Zo bent u beter geïnformeerd en voorbereid op het gesprek met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over uw zorg en behandeling. Het geeft u de mogelijkheid om daarover meer eigen regie te nemen.

  • Welke medische gegevens kan ik via MijnGHZ bekijken?

    U kunt resultaten van metingen en uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt ook brieven inzien die door zorgverleners van het Groene Hart Ziekenhuis zijn opgesteld. Daarnaast ziet u verschillende gegevens die van u geregistreerd zijn, denk aan woonsituatie, vaccinaties en diagnose. De informatie wordt getoond vanaf 4 juni 2020. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    Let op: het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. Het is belangrijk dat een deskundige de juiste conclusies trekt uit uw uitslagen. We raden u daarom raden aan om zelf geen overhaaste conclusies te trekken. Bespreek uw vragen of zorgen tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar. Als het nodig is, dan neemt uw behandelaar eerder contact met u op.

  • Wanneer worden mijn uitslagen vanuit het laboratorium en microbiologie zichtbaar?

    Helaas kunt u tijdelijk binnen MijnGHZ nog niet uw uitslagen vanuit het laboratorium en microbiologie inzien. Er wordt hard aan gewerkt om deze zo snel mogelijk zichtbaar te maken. Bent u benieuwd naar deze uitslagen, dan vragen we om uw arts te raadplegen. Onze excuses voor het ongemak.

  • Hoe lang duurt het voordat ik nieuwe brieven, metingen en uitslagen kan bekijken in MijnGHZ?

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    Let op: het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. Het is belangrijk dat een deskundige de juiste conclusies trekt uit uw uitslagen. We raden u daarom raden aan om zelf geen overhaaste conclusies te trekken. Bespreek uw vragen of zorgen tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar. Als het nodig is, dan neemt uw behandelaar eerder contact met u op.

  • Ik mis informatie over mijn gezondheid of behandelingen die ik wel verwachtte te zien. Waarom is die niet zichtbaar?

    Ten eerste is het goed om te weten welke informatie u precies kunt inzien. Zo kunt u resultaten van metingen en uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt ook brieven inzien die door zorgverleners van het Groene Hart Ziekenhuis zijn opgesteld. Daarnaast ziet u verschillende gegevens die van u in ons ziekenhuis geregistreerd zijn, denk aan woonsituatie, vaccinaties en diagnose. De informatie wordt getoond vanaf 4 juni 2020. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. 

    Wanneer u toch nog informatie of gegevens mist die naar uw mening zichtbaar zouden moeten zijn, kunt u het beste direct telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling (of zorgverlener). Deze kan uitleggen of voor u uitzoeken waarom deze informatie niet vertoond wordt.

  • Ik wil mijn uitslagen niet online bekijken. Wat moet ik doen?

    Als u uw medisch dossier niet online wilt bekijken, hoeft u niet in te loggen in MijnGHZ. U bent niet verplicht om MijnGHZ te gebruiken. Uw behandeling is er niet van afhankelijk.

  • Wat moet ik doen als ik uitslagen niet begrijp of als ik mij zorgen maak?

    Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de uitslagen betekenen. Kunt u daar niet op wachten? Bel dan met 0182 50 50 22 (maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur).

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.

    Stel uw vraag online
    (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

Persoonlijke gegevens

  • Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Sommige gegevens kunt u zelf in MijnGHZ wijzigen zoals voornaam, e-mail en telefoonnummer. Alle andere gegevens kunt u wijzigen via het wijzigingsformulier op onze website of bij de ontvangstbalie van het Groene Hart Ziekenhuis.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.

    Stel uw vraag online
    (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

Contact Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch of via ons online vragenformulier.
Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

8.5

Beoordeling op Zorgkaart Nederland
op basis van 400 beoordelingen