Mijn Groene Hart Ziekenhuis

Hier vindt u uw
patiëntenportaal

naar overzicht

Veelgestelde vragen MijnGHZ

MijnGHZ is het patiëntenportaal van het Groene Hart Ziekenhuis. Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact kunt opnemen.

Neem contact op met MijnGHZ Servicepunt

Uitlegvideo MijnGHZ

Hoe werkt ons patiëntenportaal? We leggen u het gemakkelijk uit in onderstaande video.

Hoe werkt MijnGHZ? Uitleg over ons patiëntenportaal.
Heeft u moeite met de Nederlandse taal?

MijnGHZ is op dit moment alleen beschikbaar in de Nederlandse taal. Heeft u moeite  met de Nederlandse taal, dan kunt u  het taalhuisspreekuur van de Bibliotheek Gouda bezoeken. Zij helpen u dan verder.

English:
MijnGHZ is currently only available in the Dutch language. If you have difficulty with the Dutch language, do not hesitate and visit the 'taalhuisspreekuur' of the Gouda library (Bibliotheek Gouda). They will gladly help you.

Meer informatie

Meestgestelde vragen

  • Hoe lang duurt het voordat ik nieuwe brieven, metingen en uitslagen kan bekijken in MijnGHZ?

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    Let op: het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. Het is belangrijk dat een deskundige de juiste conclusies trekt uit uw uitslagen. We raden u daarom aan om zelf geen overhaaste conclusies te trekken. Bespreek uw vragen of zorgen tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar. Als het nodig is, dan neemt uw behandelaar eerder contact met u op.

  • Ik mis nog laboratoriumuitslagen in het overzicht, klopt dat?

    Het is mogelijk dat u uitslagen in het overzicht mist. Dat komt doordat we het patiëntenportaal nog aan het verbeteren zijn. Met name laboratoriumuitslagen van ‘’microbiologische diagnostiek’’ ontbreken in het portaal. Het kan ook zijn dat u uitslagen mist omdat u bepaalde data gekozen heeft. In dat geval ziet u alleen de uitslagen van de onderzoeken die op die data plaatsvonden.

  • Ik wil inloggen met mijn DigiD, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?

    Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

    U kunt met uw vragen over DigiD ook terecht bij:

  • Ik mis informatie over mijn gezondheid of behandelingen die ik wel verwachtte te zien. Waarom is die niet zichtbaar?

    Ten eerste is het goed om te weten welke informatie u precies kunt inzien. Zo kunt u resultaten van metingen en uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt ook brieven inzien die door zorgverleners van het Groene Hart Ziekenhuis zijn opgesteld. Daarnaast ziet u verschillende gegevens die van u in ons ziekenhuis geregistreerd zijn, denk aan woonsituatie, vaccinaties en diagnose. De informatie wordt getoond vanaf 4 juni 2020. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. 

    Wanneer u toch nog informatie of gegevens mist die naar uw mening zichtbaar zouden moeten zijn, kunt u het beste direct telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling (of zorgverlener). Deze kan uitleggen of voor u uitzoeken waarom deze informatie niet vertoond wordt.

Gebruik van MijnGHZ

  • Voor wie is MijnGHZ?

    MijnGHZ is voor iedereen die als patiënt geregistreerd staat bij het Groene Hart Ziekenhuis en in het bezit is van een Burger Service Nummer. Lees meer informatie over toegang voor kinderen en hun ouders.

  • Mijn kind wordt binnenkort geopereerd. Wat nu?

    Iedereen die bij het Groene Hart Ziekenhuis als patiënt staat ingeschreven, logt in zijn eigen dossier in. Kinderen hebben hun eigen dossier, en hebben hiervoor een eigen DigiD nodig. Dit kunt u aanvragen met het burgerservicenummer (BSN) via www.digid.nl.

    Voor kinderen zijn er regels voor wie hun gegevens in kunnen kijken. Zie hiervoor de pagina MijnGHZ voor kinderen.

  • Wat heb ik nodig om MijnGHZ te kunnen gebruiken?

    Om MijnGHZ te kunnen gebruiken moet u als patiënt van het Groene Hart Ziekenhuis volledig ingeschreven staan, dit betekent dat uw ID-bewijs gecontroleerd is in het ziekenhuis. Daarnaast heeft u de volgende zaken nodig:

    • een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
    • een telefoonnummer (vast of mobiel)
    • een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u downloaden in de officiële stores.

    Staat u nog niet ingeschreven als patiënt bij het Groene Hart Ziekenhuis? U kunt zich als patiënt laten registreren bij de ontvangstbalie van het ziekenhuis. Neem hiervoor altijd uw geldige legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

  • Waarvoor kan ik MijnGHZ gebruiken?

    In MijnGHZ kunt u uw afspraken bij het ziekenhuis inzien en onderdelen van uw medisch dossier bekijken, zoals brieven, uitslagen en metingen. Daarnaast kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken, (deels) wijzigen en herhaalrecepten aanvragen.

    Is er sprake van spoed? Bel dan 112 of uw huisarts. MijnGHZ is niet geschikt voor acute zorgvragen.

  • Kan ik MijnGHZ ook gebruiken op tablet of smartphone?

    Ja, u kunt MijnGHZ gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met het internet. Voor uw tablet en smartphone is er ook de MijnGHZ app. Deze kunt u gratis downloaden in de AppStore of Google Play Store.

  • Op welke internetbrowsers werkt MijnGHZ?

    MijnGHZ werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Microsoft Edge, Mozilla, Firefox en Google Chrome.

  • Heeft het voor mijn behandeling gevolgen als ik gebruikmaak van MijnGHZ?

    Steeds meer (medische) informatie is digitaal. Dit gaat twee kanten op: het ziekenhuis geeft steeds meer digitale informatie aan u, maar het ziekenhuis heeft ook digitale informatie van u nodig. Hiermee zorgen we voor snellere en veiligere zorg. Het is dus van belang dat u een account aanmaakt op MijnGHZ.

  • Ik ben jaren geleden behandeld in het Groene Hart Ziekenhuis. Heb ik nu toegang tot MijnGHZ?

    Als u na 4 juni 2020 bent behandeld in Groene Hart Ziekenhuis, dan zijn uw gegevens beschikbaar in MijnGHZ. Gegevens van vóór 4 juni 2020 zijn niet zichtbaar in MijnGHZ.

  • Ik heb een vraag over informatie die ik zie in MijnGHZ. Wat moet ik doen?

    Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens?
    U kunt uw persoonlijke gegevens in MijnGHZ bekijken. Sommige gegevens kunt u zelf in MijnGHZ wijzigen zoals voornaam, e-mail en telefoonnummer. Alle andere gegevens kunt u wijzigen via het wijzigingsformulier op onze website of bij de ontvangstbalie van het Groene Hart Ziekenhuis.

    Heeft u een medisch-inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief?
    Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de informatie betekent. Heeft u een dringende medische vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Dan kunt u uw vraag stellen aan (het secretariaat van) uw behandelaar via het afspraaknummer van het betreffende specialisme.

    Heeft u een andere vraag?
    Bel dan 0182 50 50 22 (maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur).

  • Kan ik uitslagen downloaden en printen?

    U kunt de in MijnGHZ getoonde gegevens helaas nog niet downloaden en printen.

  • Is MijnGHZ ook in een andere taal dan Nederlands te gebruiken?

    Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk. Indien u moeite heeft met de Nederlandse taal, kunt u het taalhuisspreekuur van de Bibliotheek Gouda bezoeken. U heeft hiervoor geen afspraak nodig. Zij helpen u dan verder.

  • Ik heb een visuele beperking, kan ik gebruik maken van MijnGHZ?

    Met de contrastknop rechtsboven in het scherm kunt u de tekst, tabellen en overige onderdelen binnen MijnGHZ duidelijker zichtbaar en leesbaar maken.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

Inloggen in MijnGHZ

  • Wat heb ik nodig om in te loggen in MijnGHZ?

    Om in MijnGHZ te kunnen inloggen moet u als patiënt van het Groene Hart Ziekenhuis volledig ingeschreven staan. Daarnaast heeft u de volgende zaken nodig:

    • een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
    • een telefoonnummer (vast of mobiel)
    • een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u downloaden in de officiële stores.

    Staat u nog niet ingeschreven als patiënt bij het Groene Hart Ziekenhuis? U kunt zich als patiënt laten registreren bij de ontvangstbalie van het ziekenhuis. Neem hiervoor uw geldige legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

  • Hoe kan ik inloggen?

    Inloggen in MijnGHZ gaat via DigiD. Dat kan op 2 manieren: DigiD met extra controle via sms, of de DigiD-app.

    Inloggen met extra sms-controle gaat als volgt:

    • ga naar www.ghz.nl/mijnghz
    • vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in
    • direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u definitief in. U komt dan op de startpagina van MijnGHZ.


    Logt u in via de DigiD-app?

    • ga naar www.ghz.nl/mijnghz
    • vul uw DigiD-gebruikersnaam in
    • scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt
    • vul de pincode in op uw telefoon. U bent daarna definitief ingelogd en komt op de startpagina van MijnGHZ.

    Heeft u nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wilt u informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kunt u ook uw telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.

  • Ik wil inloggen met mijn DigiD, maar het lukt niet. Wat kan ik doen?

    Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

    U kunt met uw vragen over DigiD ook terecht bij:

  • Wat moet ik doen als ik geen DigiD heb, als mijn DigiD is verlopen of als ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord ben vergeten?

    U kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat uw aanvraag is verwerkt.

  • Moet ik altijd via DigiD inloggen om in MijnGHZ te komen?

    Ja, u kunt alleen inloggen in MijnGHZ via DigiD met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnGHZ zoveel mogelijk gegarandeerd.

  • Waarom is de extra sms-functie nodig om te kunnen inloggen?

    De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnGHZ zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.

  • Hoe kan ik DigiD met extra sms-functie aanvragen?

    Die kunt u aanvragen op de website van DigiD.

  • Ik wil het telefoonnummer waarop de controle-sms binnenkomt controleren of aanpassen. Hoe moet dat?

    U kunt dit controleren of aanpassen op de website van DigiD.

  • Kan ik inloggen met de DigiD-app?

    Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

Veiligheid en privacy

  • Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

    Het Groene Hart Ziekenhuis voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om uw gegevens maximaal te beschermen. Wij nemen verschillende maatregelen voor informatiebeveiliging. Zo controleren experts regelmatig of ons portaal veilig is. Met onze maatregelen maken wij de kans dat onbevoegden toegang krijgen tot uw MijnGHZ , zo klein mogelijk.

  • Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

    Al het elektronisch verkeer tussen het Groene Hart Ziekenhuis en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat onbevoegden toegang krijgen tot uw MijnGHZ.

  • Wie kunnen mijn gegevens bekijken?

    Uw medische gegevens zijn van u. Door het inloggen met DigiD en de tweestapverificatie, is de toegang tot uw gegevens extra beveiligd. De tweestapverificatie bestaat uit een extra sms of controle via de DigiD-app. Alleen de mensen die uw DigiD hebben én toegang hebben tot de extra sms of DigiD-app, kunnen uw gegevens bekijken in MijnGHZ. Denk dus goed na met wie u deze gegevens deelt. Andere personen, zoals uw verzekeraar, huisarts of specialist hebben géén toegang tot uw MijnGHZ.

    Vermoedt u onterechte inzage in MijnGHZ door misbruik van uw DigiD? Pas uw DigiD wachtwoord aan en koppel de MijnGHZ-app opnieuw met DigiD. Bekijk op de site van DigiD wat u verder kunt doen.

  • Kan ik zelf iets doen om MijnGHZ veilig te gebruiken?

    U kunt zelf veel doen om MijnGHZ veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:

    • zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop u inlogt in MijnGHZ goed is beveiligd
    • log uit als u MijnGHZ niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser
    • zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot uw scherm en daarmee tot uw gegevens. Dat kunt u bijvoorbeeld doen door uw computer te vergrendelen als u ervan wegloopt.
    • ga zorgvuldig om met uw medische gegevens. Berg afdrukken uit uw medisch dossier goed op en denk na over wat u deelt met anderen. Het Groene Hart Ziekenhuis raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
    • bekijk tips voor veilig gebruik van DigiD
  • Kan ik de gegevens van mijn kind in MijnGHZ bekijken?

    Ja, dat kan. Per leeftijdscategorie gelden er andere rechten voor ouders over het inzien van het medisch dossier van hun kind via MijnGHZ. Lees meer informatie over toegang voor kinderen en hun ouders.

  • Kan iemand anders de gegevens van een kind bekijken in MijnGHZ?

    Nee, toegang tot MijnGHZ gaat altijd via de DigiD van het kind via de twee stappen om veilig in te loggen. Andere personen, zoals uw verzekeraar, huisarts of specialist hebben géén toegang tot het online medisch dossier. Vermoedt u onterechte inzage in MijnGHZ door misbruik van het DigiD van uw kind? Kijk dan op de site van DigiD wat u hieraan kunt doen.

  • Kan ik zorgen dat mijn dossier niet via MijnGHZ is in te zien?

    Ja, dat kan. Als u niet wilt dat uw gegevens zichtbaar zijn via MijnGHZ kunt u dit bespreken met uw arts.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

Afspraken

  • Kan ik via MijnGHZ zelf een afspraak maken of wijzigen?

    U kunt uw afspraken bekijken in MijnGHZ. Helaas is het maken of wijzigen van afspraken binnen MijnGHZ nog niet mogelijk. Alleen voor bloedafname kunt u wel online een afspraak maken.

    Voor het maken of wijzigen van een afspraak bij één van onze afdelingen kunt u telefonisch contact opnemen. Bekijk hiervoor onze lijst met afspraaknummers.

  • Wat gebeurt er als het ziekenhuis mijn afspraak wijzigt?

    Een wijziging is direct zichtbaar in MijnGHZ. MijnGHZ toont dus de meest actuele datum en tijd van uw afspraak. U wordt over een wijziging ook gebeld, of u ontvangt een brief.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

Vragenlijsten

  • Ik zie mijn vragenlijst niet, waar kan ik die vinden?

    Als u een vragenlijst moet invullen, vind u die onder ‘Mijn acties’ op het beginscherm van MijnGHZ. Staat er geen vragenlijst voor u klaar maar verwacht u die wel? Neem dan contact op met het Servicepunt Digitale zorg via 0182 - 50 50 22.

  • Ik heb mijn vragenlijst ingevuld, maar krijg toch een herinnering per email

    Er zijn twee mogelijkheden:

    • Er worden meerdere vragenlijsten verstuurd. Het kan zijn dat de herinnering voor de volgende vragenlijst geldt.
    • Als u een herinnering krijgt om een vragenlijst online in te vullen, komt dat omdat wij uw vragenlijst nog niet hebben ontvangen. Dit kan door twee dingen komen:
      • U heeft onder aan de vragenlijst nog niet op verstuurd geklikt.
      • Er is een vraag nog niet ingevuld. De vragenlijst kan daarom niet verstuurd worden. Vul alle vragen met een * in en klik daarna op versturen.
  • Waarom staat er niets bij Mijn acties?

    Als er niets bij Mijn acties staat, dan hoeft u niets te doen omdat er geen nieuwe informatie voor u klaarstaat of een actie van u wordt verwacht.

  • Ik heb de vragenlijst ingevuld, maar kan hem niet versturen

    Dan heeft u nog niet alle verplichte vragen ingevuld. Loop alle vragen na en vul alle vragen met een * in. Als u alle vragen heeft ingevuld wordt de knop verzenden blauw en kunt u erop klikken.

  • Ik heb een vragenlijst ingevuld, maar spreek de anesthesioloog niet meer. Hoe kan dit?

    De vragenlijst die u online invult wordt bekeken door de anesthesioloog. Deze arts bepaalt op basis van uw antwoorden of u wel of niet naar het ziekenhuis moet komen. Dit hangt af van uw gezondheid.

  • Ik heb de vragenlijst al verstuurd, maar ik heb een verkeerd antwoord gegeven. Wat nu?

    Dat kan gebeuren. Bel dan zo snel mogelijk met het POPS secretariaat. Zij zijn op werkdagen tussen 08.00 en 16.00 uur bereikbaar op 0182-50 52 66.

Medisch dossier

  • Waarom biedt het Groene Hart Ziekenhuis mij de mogelijkheid om mijn medisch dossier te bekijken?

    Het Groene Hart Ziekenhuis vindt het belangrijk dat u uw medisch dossier online kunt bekijken. Het geeft u als patiënt meer inzicht in uw ziekteproces en uw ziektegeschiedenis. Zo bent u beter geïnformeerd en voorbereid op het gesprek met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over uw zorg en behandeling. Het geeft u de mogelijkheid om daarover meer eigen regie te nemen.

  • Welke medische gegevens kan ik via MijnGHZ bekijken?

    U kunt resultaten van metingen en uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt ook brieven inzien die door zorgverleners van het Groene Hart Ziekenhuis zijn opgesteld. Daarnaast ziet u verschillende gegevens die van u geregistreerd zijn, denk aan woonsituatie, vaccinaties en diagnose. De informatie wordt getoond vanaf 4 juni 2020. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    Let op: het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. Het is belangrijk dat een deskundige de juiste conclusies trekt uit uw uitslagen. We raden u daarom raden aan om zelf geen overhaaste conclusies te trekken. Bespreek uw vragen of zorgen tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar. Als het nodig is, dan neemt uw behandelaar eerder contact met u op.

  • Hoe lang duurt het voordat ik nieuwe brieven, metingen en uitslagen kan bekijken in MijnGHZ?

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    Let op: het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. Het is belangrijk dat een deskundige de juiste conclusies trekt uit uw uitslagen. We raden u daarom aan om zelf geen overhaaste conclusies te trekken. Bespreek uw vragen of zorgen tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar. Als het nodig is, dan neemt uw behandelaar eerder contact met u op.

  • Ik mis informatie over mijn gezondheid of behandelingen die ik wel verwachtte te zien. Waarom is die niet zichtbaar?

    Ten eerste is het goed om te weten welke informatie u precies kunt inzien. Zo kunt u resultaten van metingen en uitslagen van onderzoeken bekijken. U kunt ook brieven inzien die door zorgverleners van het Groene Hart Ziekenhuis zijn opgesteld. Daarnaast ziet u verschillende gegevens die van u in ons ziekenhuis geregistreerd zijn, denk aan woonsituatie, vaccinaties en diagnose. De informatie wordt getoond vanaf 4 juni 2020. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, dan is de uitslag niet zichtbaar in MijnGHZ. Neemt u in dat geval contact op met uw huisarts.

    De brieven, metingen en de meeste uitslagen zijn direct zichtbaar in MijnGHZ. Dat geldt niet voor de uitslagen onder beeldvorming (radiologie, nucleaire geneeskunde en endoscopie) en pathologie. Deze worden na 9 dagen weergegeven. 

    Wanneer u toch nog informatie of gegevens mist die naar uw mening zichtbaar zouden moeten zijn, kunt u het beste direct telefonisch contact opnemen met de betreffende afdeling (of zorgverlener). Deze kan uitleggen of voor u uitzoeken waarom deze informatie niet vertoond wordt.

  • Ik wil mijn uitslagen niet online bekijken. Wat moet ik doen?

    Als u uw medisch dossier niet online wilt bekijken, hoeft u niet in te loggen in MijnGHZ. U bent niet verplicht om MijnGHZ te gebruiken. Uw behandeling is er niet van afhankelijk.

  • Wat moet ik doen als ik uitslagen niet begrijp of als ik mij zorgen maak?

    Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de uitslagen betekenen. Heeft u een dringende medische vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Dan kunt u een vraag stellen aan (het secretariaat van) uw behandelaar via het afspraaknummer van het betreffende specialisme.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

Labuitslagen

  • Wat betekent het als mijn laboratoriumuitslagen (na bloed- of urineonderzoek) anders zijn dan de referentiewaarden?

    U kunt aan de laboratoriumuitslagen in de tabel niet zien of u ziek of gezond bent. Of uw uitslag hoog, gemiddeld of laag is in vergelijking met wat de arts als ‘normaal’ ziet (de referentiewaarden), hangt bijvoorbeeld af van het type onderzoek dat u heeft gehad (zoals een bloedonderzoek of een urineonderzoek). Bespreek de uitslagen daarom altijd eerst met uw arts. Trek zelf geen conclusies. Bij uw volgende afspraak met uw arts bespreekt hij of zij met u wat uw uitslagen betekenen.

  • Hoe komt het dat de volgorde van de uitslagen tussen de verschillende selecties wisselt?

    Hoe de uitslagen getoond worden, hangt af van de selectie die u maakt. De uitslagen zelf wisselen niet.

  • Ik mis nog laboratoriumuitslagen in het overzicht, klopt dat?

    Het is mogelijk dat u uitslagen in het overzicht mist. Dat komt doordat we het patiëntenportaal nog aan het verbeteren zijn. Met name laboratoriumuitslagen van ‘’microbiologische diagnostiek’’ ontbreken in het portaal. Het kan ook zijn dat u uitslagen mist omdat u bepaalde data gekozen heeft. In dat geval ziet u alleen de uitslagen van de onderzoeken die op die data plaatsvonden.

  • Hoe weet ik of een laboratoriumuitslag van bloed of urine afkomstig is?

    Aan de naam van de uitslag en de referentiewaarden kunt u zien of uw laboratoriumuitslag van bloed, urine of ander lichaamsvocht afkomstig is. Let op: uitslagen uit urine en bloed die zijn afgenomen op hetzelfde tijdstip kunnen door elkaar in dezelfde kolom worden getoond.

  • Waarom staan er ballonnetjes bij alle laboratoriumuitslagen?

    We werken aan het verbeteren van het portaal en de manier waarop de uitslagen getoond worden. In de ballonnetjes staat specifieke informatie die over de uitslag gaat waar het ballonnetje bij getoond wordt.

Persoonlijke gegevens

  • Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Sommige gegevens kunt u zelf in MijnGHZ wijzigen zoals voornaam, e-mail en telefoonnummer. Alle andere gegevens kunt u wijzigen via het wijzigingsformulier op onze website of bij de ontvangstbalie van het Groene Hart Ziekenhuis.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

MijnGHZ app

  • Op welke apparaten is de MijnGHZ app te gebruiken?

    De MijnGHZ app werkt op de besturingssystemen iOS (Apple iPhone en iPad) en Android (zoals Samsung, HTC en LG). Zorg ervoor dat u de laatste software update van uw besturingssysteem heeft geïnstalleerd.

  • Hoe installeer ik de MijnGHZ app?

    U kunt de app gratis downloaden op uw mobiele telefoon of tablet. Hiervoor heeft u de inloggegevens van uw AppStore of Google Play Store nodig. Na het downloaden van de app kunt u zich registreren.

  • Hoe registreer ik mij in de app?

    In de app wordt u stapsgewijs meegenomen in wat u moet doen. Voor het registreren in de app heeft u uw DigiD nodig. U stelt uw eigen pincode voor de app in en koppelt daarna uw apparaat via DigiD met de app.

  • Het inloggen lukt niet, hoe kan dat?

    Als u niet kunt inloggen kan dat verschillende redenen hebben: 

    • Er is een storing bij DigiD. U krijgt hier een melding van in de DigiD app.
    • Uw DigiD inloggegevens zijn niet juist. Ga naar de website van DigiD om uw gegevens opnieuw aan te vragen.
    • U heeft niet de laatste versie van de DigiD app op uw telefoon. Zorg dat u altijd de laatste versie van de app heeft gedownload.
    • U bent uw pincode vergeten. Koppel dan opnieuw de app met uw apparaat. U meldt zich dan opnieuw aan met DigiD en kiest een nieuwe pincode.
  • Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?

    Dat is vervelend. U kunt eenvoudig een nieuwe pincode aanmaken door de app opnieuw te koppelen aan uw apparaat. U meldt zich dan opnieuw aan met DigiD en kiest een nieuwe pincode.

  • Is de informatie in de MijnGHZ app hetzelfde als in MijnGHZ?

    Ja, u vindt dezelfde informatie in MijnGHZ via uw browser als in de app. De MijnGHZ app heeft het voordeel dat u de informatie van u als patiënt bij het Groene Hart Ziekenhuis altijd dichtbij u heeft. Uw mobiele telefoon heeft u vaak mee, uw computer of laptop niet. Zo kunt u bijvoorbeeld ook als u het ziekenhuis binnenloopt nog even kijken wat de route naar uw afspraak is.

  • Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?

    Vindt u niet het antwoord op uw vraag over uw online portaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het Servicepunt Digitale Zorg of via ons online vragenformulier.

    Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar op maandag tot en met vrijdag:

    • Balie route 74: tussen 09.00 en 12.00 uur
    • Telefonisch via (0182) 50 50 22 (werkdagen tussen 08:00 en 17.00 uur)

    Of stel uw vraag online

eZorg

  • Wat is eZorg?

    eZorg is alle digitale zorg die het Groene Hart Ziekenhuis verleent. De komende jaren wordt dit steeds meer. Wij vertellen u meer over de toepassingen die u nu in ons ziekenhuis vindt.

  • Wat zijn eZorgpaden?

    Een zorgpad bestaat uit alle stappen die een patiënt doorloopt bij een bepaalde behandeling. De komende jaren zullen deze stappen steeds meer worden gedigitaliseerd. Dat betekent dat u meer vanuit huis zelf regelt en minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen. Bijvoorbeeld voor het invullen van online vragenlijsten of het videobellen met de arts om te bespreken hoe het met u gaat.

    Een digitaal zorgpad noemen wij een eZorgpad.

  • Kan iemand mij laten zien hoe het werkt?

    Ja, dat kan. Onze medewerkers van het Servicepunt Digitale zorg staan voor u klaar. Hier kunt u terecht voor niet-medische vragen over de digitalisering in het ziekenhuis en ook om samen te kijken wat u allemaal kunt vinden in MijnGHZ. Kom maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur naar de balie met routenummer 74 of neem telefonisch contact op tussen 08.00 en 17.00 uur via (0182) 50 50 22.

  • Waarom vinken de bolletjes niet af in het overzicht van het eZorgpad?

    De bolletjes geven aan dat u informatie nog niet hebt gelezen. Een vinkje geeft aan dat u de informatie al wel hebt gelezen. Om alle pagina’s te lezen, klikt u rechts onderaan op de knop ‘Volgende’ of u klikt alle pagina’s aan in het overzicht.

  • Ik zie andere informatie dan de vorige keer dat ik ben ingelogd

    Dat klopt. Informatie wordt stapsgewijs voor u klaargezet. Het kan dus zijn dat u andere hoofdstukken ziet dan de vorige keer. Aan de bolletjes en vinkjes ziet u of u informatie al wel of niet hebt gelezen. Er staan dan ook een melding in het Actiecentrum op de beginpagina als er nieuwe informatie voor u klaarstaat.

  • Mijn kind wordt binnenkort geopereerd. Wat nu?

    Iedereen die bij het Groene Hart Ziekenhuis als patiënt staat ingeschreven, logt in zijn eigen dossier in. Kinderen hebben hun eigen dossier, en hebben hiervoor een eigen DigiD nodig. Dit kunt u aanvragen met het burgerservicenummer (BSN) via www.digid.nl.

    Voor kinderen zijn er regels voor wie hun gegevens in kunnen kijken. Zie hiervoor de pagina MijnGHZ voor kinderen.

Contact

Contact Vindt u niet het antwoord op uw vraag? Neem dan contact op het met het Servicepunt Digitale Zorg of stel uw vraag online.
Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

8.7

Beoordeling op Zorgkaart Nederland
op basis van 400 beoordelingen